The Amsterdam startup ecosystem hits €100B

The Amsterdam startup ecosystem (counting companies founded since 2000) hit €100B in value this quarter. That makes it the third most valuable hub in Europe. 2020 saw record funding raised, Amsterdam’s unicorn tally hit 12, and a fresh $120M funding round just yesterday for Otrium takes its future unicorn count to eight.    In partnership Startup Amsterdam, a year into the pandemic we’ve looked at what went down for startups and venture capital in an uncertain year, and how Amsterdam startups stack up compared to other major European tech hubs.

Read Dealroom report

Uitnodiging 8 April 10-12:00 Samenwerken met collega’s in Indonesië, goed plan?

Mede namens de Indonesische ambassade in Nederland, PUM en AIBI (Vereniging van Business Incubators in Indonesië) nodigen wij je uit voor het webinar ‘Sustainable Incubators for Sustainable Development’ dat zal plaatsvinden op 8 april van 10-12:00. Het webinar zal geopend worden door de ambassadeur van Indonesië in Nederland samen met de ambassadeur van Nederland in Indonesië. Het is het startpunt van een gesprek over de mogelijkheden de start-up ecosystemen van beide landen beter aan elkaar te verbinden. Dat zou kunnen leiden tot een samenwerkingsplatform dat door beide overheden wordt gefaciliteerd en gestimuleerd.

PROGRAMMA

10:00 Opening door beide ambassadeurs

10:20 Introductie van het start-up ecosysteem van Indonesië. Aisril Fitri Syamas, Voorzitter Indonesian Business Incubator Association (AIBI). Tevens zal een incubator manager uit Indonesië zijn/haar incubator introduceren.

10:40 Introductie van het start-up ecosysteem van Nederland. Pim de Bokx, voorzitter Dutch Incubation Association (DIA). Tevens zullen Gerrit Jan van ’t Veen (WorldStartup, Den Haag) en Agung Irianto (FoundersTalent, Bandung) hun samenwerking presenteren.

11:00 Introductie Incubator Programma van PUM. Cees Schoenmakers, sectorhoofd. Tevens zal Cees Burger (PUM expert) uitleggen wat hij kan betekenen voor de incubator die hij begeleid in Indonesië (AMIKOM).

11:15 Welk perspectief is er voor samenwerking? David Soukhasing (ANGIN) Gebaseerd op onderzoek (http://bit.ly/ConnectingStartups) uitgevoerd in 2019, zijn aanbevelingen gedaan. Wat is er sindsdien gebeurd?

11:30 Open Discussion

Centres for Entrepreneurship, Incubators, Accelerators en Campus/Science Parks

We nodigen vrij breed uit zodat we een redelijke vertegenwoordiging van het Nederlandse ecosysteem bij elkaar krijgen. Hoewel in Indonesië de afgelopen 10 jaar de ontwikkelingen snel zijn gegaan, zoals we tijdens onze missie in 2019 al ontdekten, is er ook nog veel te doen. Afgelopen jaar heeft de Indonesische overheid verschillende initiatieven ontplooid om deze ontwikkeling te stimuleren. Zowel onder de banner van ‘Creative Economy’, als in beleid om ondernemerschap onderwijs en universiteitscampussen te stimuleren. Er is dus veel kennis en ervaring nodig, maar ook de behoefte om jonge ondernemers internationaal perspectief te bieden.

REGISTRATIE

Registreren via: https://cutt.ly/yxtbgPk  

Zie ook de Concept Note van de Indonesische Ambassade

Nieuw groeiperspectief in 3 weken

De corona pandemie heeft je met de neus op de feiten gedrukt, je hebt ondervonden dat je kwetsbaarder bent dan gedacht. Je hebt dubbele uren gedraaid om je bedrijf drijvende te houden of juist de snelle groei bij te benen. Hoe dan ook je hebt geen moment de tijd gehad na te denken over de toekomst …. op 12 april gaat dat veranderen.

Bootcamp van 9 ochtenden in 3 weken

Entreprenerdy, WorldStartup en Pioneerz hebben de handen ineen geslagen om het Entreprenerdy Bootcamp, dat al jaren succesvol draait in Scandinavië, naar Nederland te halen en ondernemers te helpen in korte tijd toekomstperspectief te ontwikkelen. In 9 sessies van 8:00 tot 9:30 – verspreid over 3 sessie per week gedurende 3 weken – herontdek je de kracht van jezelf en je bedrijf en richt je die op kansen in de snel ontwikkelende samenleving. Denk dan aan de blijvende gevolgen van de pandemie, de toenemende digitalisering en de noodzaak meer inclusief en circulair te worden. Het gestructureerde, wetenschappelijk gevalideerde programma doorloop je begeleid door een internationale coach en met hulp van het online EMS (Entrepreneurship Management System) dat na de Bootcamp nog 6 maanden beschikbaar blijft ten behoeve van de implementatie.

Start pilot 12 april – aanbod: gratis*

Omdat dit de eerste sessie is in Nederland en wij vooral ook willen leren van jullie ervaring, bieden we dit programma gratis aan, uitgezonderd het inschrijfgeld van € 50,00. Buiten dat we de Bootcamp in de toekomst ook in het Nederlands willen aanbieden willen we weten welke aanpassingen er verder nodig zijn om het groot uit te kunnen rollen in Nederland om nog veel meer ondernemers hiermee van dienst te zijn. In ruil voor dit gratis aanbod zullen we je dus uit en te na vragen wat je ervan vond en op welke wijze we kunnen bijdragen aan het beste resultaat voor ondernemers in Nederland.

Meer informatie entreprenerdy.nl

Direct inschrijven

SAVE THE DATE: 8 April 10-12:00 Online discussie met collega’s uit Indonesië

Fact Finding missie start-up ecosysteem Indonesië

Op donderdag 8 april organiseren we in samenwerking met AIBI, de Indonesische ambassade en PUM experts een online discussie rond samenwerkingsmogelijkheden met de titel; Sustainable Incubators for Sustainable Development.

Incubators en Accelerators in Indonesië hebben zich de afgelopen jaren onstuimig ontwikkeld en worden door overheden als belangrijke ontwikkelingsorganisaties erkend. Net als in Nederland worstelen ze met de uitdaging hoe duurzamere organisaties te worden en hopen van hun collega’s in Nederland te kunnen leren hierin nieuwe stappen te kunnen maken.

Nu weten we allemaal dat er geen geheime formule is die de toekomst van elke incubator en accelerator in de wereld zal veiligstellen, wat we wel weten is dat het goed werkt om buiten de eigen comfort zone te kijken en inspiratie op te doen, inzicht te verwerven in hoe waarde toe te voegen aan maatschappij en economie en een heldere ondernemende strategie te ontwikkelen. Ook internationale inbedding kan een belangrijk ingrediënt zijn om het bestaansrecht van incubators en accelerators te borgen.

Met DIA hebben we in oktober 2019 een missie naar Indonesië georganiseerd, we hebben toen al kunnen proeven aan de dynamiek die zich in Indonesië  ontwikkeld. Na Singapore heeft Indonesië het grootste aantal unicorns van Zuidoost Azië. Die missie heeft al bijgedragen aan nieuwe links tussen Nederlandse en Indonesische partners. Met deze online discussie willen we bijdragen aan verdere ontwikkeling van vruchtbare relaties, mogelijk kunnen we een gezamenlijk programma gaan ontwikkelen die duurzame samenwerking faciliteert met steun van beide regeringen?

Zet alvast in uw agenda! Binnenkort start de registratie.

TAcc+ Internationaal Ondernemen?

Klaar om internationaal te gaan? Ben je actief op het vlak van IoT, eHealth en gerelateerde velden? Dan bieden we hierbij het TAcc+ programma aan om je voor te bereiden op de internationale expansie van je bedrijf.

TGN beveelt Taiwan aan als Scale-up hub met een ruim aanbod van resources en een dynamisch ecosysteem om gebruik van te maken. Het programma is GRATIS dankzij bijdragen van de overheid en bedrijfsleven in Taiwan.

TAcc+ bestaat uit 4 wekelijkse online sessies, elke vrijdag van 10-12:00. Een gedetailleerd programma vind u hieronder.  

Unieke voordelen van deelname:

  1. Krijg direct inzicht in jou internationale kansen en hulp vanuit het Taiwanese ecosysteem om te helpen succesvol te expanderen.
  2. Krijg direct toegang tot industriepartners in de IoT en Medische sectoren.
  3. Kwalificeer voor een maatwerktraject in Taiwan, inclusief verblijf en mogelijk vliegtickets.

REGISTRATIE

https://forms.gle/urf48bbnKMVJispN7

PROGRAMMA

08/14 (FRI)
Topics:
1. Gateway to Taiwan Design & Manufacturing Ecosystem
Jerry Lin, ITRI
2. Integrated Smart Medical Platform – A medical AI cloud market place
Yoyo Chiang, Chief Marketing Officer of Gemini Open Cloud
3. The creative thinking and clinical application in medical devices
En Meng, Chief, Division of urology, Department of surgery, Tri-service General Hospital

08/21 (FRI)
Topics
1. How to develop a good design strategy: Reducing the distance between concept to real product
Stephanie Kao, Design Director of Hua Zhun Product Design & Development Co., LTD
2. Entrepreneurship and Investment:the Untold Story
I-Shih Tseng, President of Integrated System Solution BU, Chroma ATE INC.
3. The Tremendous Revolution of Traditional Electronics Industry– Raise the Competitiveness via Global
Integration of BizLink Tech
Wei-Teng Li, Sales Director of Bizlink Holding INC.

08/28 (FRI)
Topics
1. Introduction of Taiwan Start-up Ecosystem
Jason Chang, Division Director of Tech Venture Ecosystem Development Division, Commercialization
and Industry Service Center, ITRI
2. The joys and hardships of building healthcare startup in a big ICT company
Audrey Lin, Ph.D., CTO of Skyla Corporation
3. Experience Sharing: To help the startup to speed up the product to market
Caesar Ho, Design & Sales Director of Wistron Corporation

09/04 (FRI)
Topics
1. Introduction to Taiwan Accelerator Plus (TAcc+)
Gary Wang, TAcc+ CEO, Chairman of SVT Angels
2. Reverse Pitching – Demands of IoT Corporation
3. Reverse Pitching – Demands of IoT Corporation

Blij met vroege investering in digitale service

Julie leComte - JobYourself

>> Interview met Julie Lecomte door Vincent de Coninck

BRUSSEL – JobYourself is opgericht in 2007 in Brussel en begeleidt een specifieke doelgroep van startende ondernemers, het gaat om werkzoekenden die een eigen ondernemersdroom willen starten. Op jaarbasis worden zowat 600 starters begeleid door coaches en dit zowel met collectieve workshops als 1-op-1 coaching. Uniek bij JobYourself is dat de begeleiding in twee fases loopt. De eerste fase (+- 6 maand) kunnen de kandidaat-ondernemers hun project uitwerken door coaching en nadien kunnen ze gedurende 18 maanden “in real life” hun ondernemersidee uittesten. Hierbij biedt JobYourself de nodige administratieve en boekhoudkundige ondersteuning zodat ze eenvoudiger kunnen starten. Indien hun project levensvatbaar is, kunnen ze dan na deze periode op eigen benen verder groeien.

Wat heeft het gebruik van Wikiflow betekend voor de werking van uw organisatie?

Gezien de hoeveelheid alsook de complexiteit door de verschillende begeleidingsfases en workshops, hebben we reeds in 2014 geïnvesteerd in digitale oplossingen om onze werking te organiseren en optimaliseren. Bovendien zijn we ook ondersteund door de overheid en het is daarom ook van groot belang om transparante en duidelijke rapportering te hebben.

In onze zoektocht naar mogelijkheden kwam Wikiflow als een ideale tool, gezien hun focus op ondernemerschapsprogramma’s en incubatoren. Vandaag kunnen we tevreden terugblikken en aangeven dat Wikiflow ons heeft ondersteund in onze verdere professionalisering.

Wikiflow ondersteunt ons bij het organiseren van workshops en informatiesessies, bij het bewaken van de kwaliteit van onze coaching, het overzicht behouden van de evoluties van de begeleidingstrajecten, de tijdsregistratie van onze coaches, kwalitatieve en transparante rapportering naar onze financiële partners.

Gezien de huidige Corona-omstandigheden; welk voordeel heeft dit uw organisatie gebracht?

Door de Corona-maatregelen werden we, net zoals iedereen, verplicht om afstand te houden en van thuis uit te werken. Gezien we met Wikiflow al ver gevorderd waren in de digitalisering van onze processen hebben we toen met hen bekeken wat er nog mogelijk was om onze activiteiten te laten doorlopen. Zo heeft Wikiflow een aanpassing gedaan zodat we voortaan ook deelnemers kunnen uitnodigen voor workshops en coachingsessies via webcall. De ondernemers krijgen een uitnodiging via het platform met een link voor de meeting.

Momenteel zijn we ook bezig met een nieuwe module te testen voor e-learning via Wikiflow. Op deze manier zullen we, zowel in Corona-tijden maar zeker ook nadien, de ondernemers beter kunnen ondersteunen. Dit zorgt ervoor dat de ondernemers zelf kunnen bepalen wanneer ze bepaalde workshops kunnen volgen. Daar waar vele van onze collega’s hun activiteiten hebben verminderd of zelfs gestaakt, zijn wij bij JobYourself gewoon doorgegaan. We waren ook een inspiratiebron voor velen.

Meer nog, deze crisis heeft ons ook bepaalde nieuwe opportuniteiten laten inzien. Zo dachten we dat coaching niet zomaar digitaal zou kunnen doorgaan. Het menselijk contact leek ons essentieel. Laat ons duidelijk zijn, dat is het ook wel, maar er kan veel meer op digitale wijze dan dat we initieel dachten. Zo gaan we nu voortaan de helft van onze begeleiding en programma’s digitaal laten doorgaan. De andere helft zal nog steeds fysisch gebeuren, vooral omdat bepaalde deelnemers niet altijd makkelijk overweg kunnen met computer.

Een neveneffect van deze Corona-tijd is dat we hebben ingezien dat door onze activiteiten digitaal te organiseren, we zo ook onze eigen werking verder kunnen optimaliseren. Reeds enkele jaren botsten we op onze grenzen voor het gebruik van onze eigen ruimtes en zalen. Voortaan zullen we dus opnieuw meer ruimte beschikbaar hebben en dus meer en betere begeleiding kunnen bieden.

De relatie en de betrokkenheid tussen de coach en de ondernemer is belangrijk. Wat zijn volgens jou de limieten van digitalisering in deze sector?

Het klopt dat dit heel belangrijk is, maar we zien momenteel geen probleem om een groot deel van het traject digitaal te houden. Beiden zijn eigenlijk complementair. Het is wel belangrijk om elkaar fysisch te ontmoeten en zeker voor bepaalde doelgroepen die niet zo vertrouwd zijn met digitale tools.

Als je nog een laatste advies of tip zou delen met collega incubatoren, wat zou het zijn?

Zie digitalisering van uw werking en processen als een opportuniteit om nog meer impact te creëren door uw werking en middelen nog efficiënter in te zetten. En laat je vooral ook begeleiden door professionals die ervaring hebben met de specifieke noden van uw sector.

auteur: Vincent de Coninck
linkedin: profiel

Taiwan AIxRobotics Accelerator – apply now

Applications for TAIRA 2020 are open until June 30th, and we would like to invite you to recommend startups who are looking to validate their solutions with larger organizations and do business in Taiwan to apply for this year’s program. We hope that this year we will have the opportunity to support more international startups in Taiwan.

What is TAIRA Program?

TAIRA program designed to fast track AI or Robotics startups. AI & Robotics startups from all over the world will work with corporates in Southern Taiwan, introducing innovative technologies into local industries, tapping into new business opportunities, and developing new business models.

Which corporates will Start-ups work with?

2020 Enterprise Partners: HimaxUMCChi Mei Medical CenterTaiwan Stipendiary, E-DA Hospital , King’s Town BankMIGHT ElectronicAUOMizuho BankSumika TechnologyFun Sun Taiwan Chicken, STSP

Program:

The program will run from August to December, ending with a demo day in December, and we would be happy to keep you updated on the progress of the program, as well as introduce this year’s cohort to you once they have been confirmed.    

StageDateContent
Call for ApplicationMay 20 – June 30Accept online application
Preliminary Review Result July 22Announcement for semi-finalists 
Demo Pitch (closed-door)August 4-5Enterprise-startup matchmaking
Demo pitch resultsAugust 6Announcement for TAIRA 3rd Cohort
Co-creation PhaseAugust -DecemberIn-depth collaboration between startups and enterprises
Demo DayDecember 16, 2020Pitch for the chance to win funding of up to $1M NTD!

I have attached the solutions enterprises are looking for & a slide deck introducing the TAIRA program briefly to this email; please feel free to forward it to anyone who may be interested.

TAIRA website: http://www.tairax.com.tw/AboutUs.aspx

TAIRA application form: https://forms.gle/jHPdfZE2vFEXuUz59

Application Deadline: June 30th, 2020

Contact

Jacky Huang | Deputy Director
Starfab Accelerator | Business Operations Division
| Phone: +886-6-5050909
| Email: jackyhuang@starfabx.com
| Site: www.starfabx.com
| Address: 5F-1, No. 19, Nanke 3rd Rd., Tainan City 744, Taiwan

Uitdaging ontmoet oplossing in COVID19 ResilientSociety-platform

>> auteur: Merel Koolen

In de huidige COVID19-crisis versnelt de snelheid waarmee (eco)systemen moeten reageren enorm. Onderzoekers, de industrie en overheden zoeken elkaar actief op om de maatschappelijke vraag en aanbod op lange termijn bij elkaar te brengen. We streven er allemaal naar om dit zo effectief mogelijk te doen zonder onze inspanningen te verdubbelen en met het doel de grootst mogelijke impact te maken. Om aan die behoefte te voldoen, initieerde WorldStartup met een groep founding partners; de Nederlandse universiteiten, landelijke en regionale overheden, bedrijven en nog veel meer publieke en private partners het ResilientSociety platform, co-creatie platform voor de COVID19-crisis. 

Samen kunnen wij een bloeiende gemeenschap van professionals opzetten, die concrete oplossingen ontwikkelen. Door te zorgen voor een open innovatieplatform, bieden we een gecoördineerde structuur voor een verscheidenheid aan programma’s, projecten, uitdagingen, competities en hacks.

ResilientSociety wil dat samen met het Nederlandse startup ecosysteem doen. Goed idee? Sluit je dan vandaag nog aan bij deze coalitie!

Het COVID19 ResilientSociety-platform ondersteunt deelnemers met professionele online samenwerkingssoftware en moderators om effectieve samenwerkingen te ondersteunen en dubbel werk te vermijden. Iedereen kan zich aansluiten bij de COVID19-crisisrespons door expertise aan te bieden of een uitdaging in te dienen voor mogelijke oplossingen. Voorbeelden van aandachtsgebieden zijn medische apparatuur, mobiliteit & logistiek, voedselvoorziening en digitale veiligheid.

Een team van experts beoordeelt elke inzending en geeft feedback op de volgende stappen. Een andere optie is om als partner lid te worden van ResilientSociety om je middelen (kennis, productiefaciliteiten) aan te bieden en deel te nemen aan co-creatie sessies.

Als we samen actie ondernemen, kunnen we de beste oplossingen leveren voor de samenleving.

Het is de tijd om onze veerkracht te tonen.

https://www.resilientsociety.nl

https://www.linkedin.com/company/the-resilient-society/
https://www.facebook.com/theresilientsociety
https://www.instagram.com/theresilientsociety

Incubatie tijdens de pandemie; is digitalisering het antwoord?

Interview Jean-François De Maere - Wikiflow

>> Interview met Jean-François De Maere door Vincent de Coninck

BRUSSEL – Deze ongeziene tijden brengen steeds meer de noodzaak van digitalisering naar voren, zeker nu we, dankzij de social distancing-voorwaarden, elkaar beter niet fysiek kunnen ontmoeten. Dat is voor de sector van incubatie en ondernemerschapsbegeleiding uiteraard niet gebruikelijk. Netwerken, coaching, workshops … activiteiten die in een kort verleden vooral in levende lijve gebeurden, worden nu allemaal digitaal gehouden. Wat zijn nu de voordelen, maar ook de nadelen van digitalisering voor onze sector?

Online dienstverlening tijdens COVID19 lockdown

Digitalisering is van cruciaal belang als groeiende organisatie en onderneming, vooral omdat het een manier is om bedrijfsprocessen helder te krijgen en deze dan ook efficiënter te organiseren. Het objectief is om meer impact te kunnen creëren met de beschikbare middelen. Door te werken met digitale tools kan men zo bijvoorbeeld de tijd van teamleden beperken voor administratie. Er komt dan tijd vrij voor de teamleden voor activiteiten met meerwaarde. Naast efficiëntie ondersteunen digitale tools ook bij het beter analyseren en verfijnen van de interne processen van een organisatie, het gekende “Meten is weten”-principe. In talrijke sectoren zijn er specifieke tools ontwikkeld als antwoord op hun noden. Ook voor de sector van incubatie en ondernemerschapsprogramma’s bestaan er specifieke digitale platformen zoals Wikiflow. Wikiflow, opgericht in 2012 in Brussel, is een voorloper en referentiespeler in deze niche. We hebben een gesprek met mede-oprichter Jean-François De Maere.

Hoe is Wikiflow ontstaan?

“Wikiflow is ontstaan om mijn eigen noden te ondersteunen met de uitbouw van ondernemersnetwerk “Réseau entreprendre” waar ik destijds actief was. Administratie is niet mijn sterkste kwaliteit en daarom moest ik een systeem hebben om me te ondersteunen bij administratieve vereenvoudiging, rapportering, community management,… Ik besefte dat deze behoefte in veel vergelijkbare structuren ook aanwezig was. Samen met co-founder Xavier De Poorter heb ik een tool ontwikkeld die beantwoordde aan mijn wensen.”

Waarom beperken jullie zich tot de ondernemerschapssector?

Het is gestart vanuit een specifieke nood en het systeem is verder gegroeid om nog beter te beantwoorden aan de realiteit van deze sector. We willen hier “champions” zijn door de beste tool te bieden aan onze klanten. Bovendien zijn we zelf gepassioneerd door ondernemerschap. Verschillende leden van ons team hebben een uitgebreide ervaring als serial entrepreneur en ondernemerscoach.

Wie zijn jullie klanten en welke waren op de voorgrond van de digitalisering?

“Wikiflow is gespecialiseerd in de sector van ondernemerschapsbegeleiding. Dat is een nichemarkt en daarom is het essentieel om hier een internationale aanpak te hebben. Vandaag is Wikiflow actief in 9 landen, waaronder België, Frankrijk, Spanje en verschillende landen in Afrika en Zuid-Amerika.  Wikiflow is actief in meer dan 150 incubatiecentra en we blijven groeien. Onze klanten zijn allemaal op één of andere manier actief in ondernemerschapsbegeleiding, zowel studentondernemerschap, acceleratieprogramma’s als ontwikkelingssamenwerking. Vandaag zien we dat de sector van ondernemerschapsprogramma’s en incubatie een enorme groei kent. Het wordt een ervaren sector en dat betekent ook dat er steeds grotere professionaliteit mee gepaard gaat. Het is in deze professionalisering dat Wikiflow een belangrijke rol speelt. De grootte van een programma en incubatiecentrum is van belang. Wikiflow kan al een sterke meerwaarde betekenen vanaf 30 ondernemers in begeleiding. Voor complexere programma’s met verschillende trajecten, verschillende regio’s of landen en belangrijke noden op vlak van rapportering is digitaliseren een must! Vooral in de sector van ontwikkelingssamenwerking is er een noodzaak voor professionele rapportering van activiteiten en impact.

Wat is er dan zo uniek aan jullie tool?

Net zoals elke andere sector heeft deze sector ook specifieke noden. Wij spelen daar op in door een platform aan te bieden die in zijn standaardversie aan alle noden beantwoordt van deze doelgroep. Wikiflow is dan ook gegroeid dankzij de feedback van onze klanten. We zijn nu aan onze derde versie en het platform wordt voortdurend verfijnd. Op basis van specifieke wensen van onze klanten kunnen we het platform eveneens personaliseren. Meer dan ooit merken we het voordeel van onze SAAS-oplossing, met Wikiflow we kunnen snel implementeren als het moet, zoals nu tijdens de COVID19 lockdown.

auteur: Vincent de Coninck
linkedin: profiel

Social Impact & Entrepreneurship (gratis) Masterclass Utrecht

UTRECHT 20 t/m 23 November – We zijn voor de zomer begonnen met de ontwkkeling van de training ‘Social Impact & Entrepreneurship’ (30 ECTS). Een eerste trial hebben we afgelopen Juli met goed gevolg uitgevoerd in Gaziantep (TR). Een tweede trial met 15 deelnemers voeren we uit in Utrecht (NL) van 20 t/m 23 November 2019 – tijdens de Global Entrepreneurship Week.

De trial voeren we uit om de aannames ten aanzien van leerdoelen en impact op de ontwikkeling van leiderschap en ondernemendheid te toetsen. We zijn ook nieuwsgierig naar de interactie en invloed van de omgeving op de uitkomsten. Voor beide trials toetsen we de eerste masterclass met als hoofdthema ‘The Entrepreneurial Mind & You’– het hele programma bestaat uit 6 masterclasses. De eerste masterclass is gericht op het (her-) ontdekken van de competenties en deze inzetten in de nieuwe context.

Wil je meedoen aan deze pilot? Aanmelden kan door een email te sturen aan pim@marketleaders.international

Bali Summit – program update

Smart Education, Incubation and Acceleration
for the next generation of entrepreneurs

In the last week of October, PLLLLus.org, supported by DIA and PUM experts, will be organising the Bali Summit. Since we’ve announced this initiative last May we’ve generated a lot of interest from around the world inculding Indonesia. We’ve already had commitments from people joining us from South–Africa, Uganda, India, Belgium, The Netherlands and off course Indonesia, and are expecting more. The Bali summit will bring together entrepreneurial talents, professionals and experts from Africa, Asia and Europe to work on developing the best entrepreneurship development program possible. With a vision on entrepreneurial ecosystems in mind we’re inviting participants with enabling experience in incubation, acceleration and education to joint this work conference style ‘Meeting of Minds’.

Program update 

The Bali Summit’s program has evolved based on inputs generated by the people committed to participate. All of them are bringing in their mission and experiences to help growing the menu on offer. Over the past months we’ve been able to lightly structure the program as to guide the process of interaction and making plans. We decided to theme every day as follows:

  • Monday – Entrepreneurial Talent: focus on the passions, needs and challenges ambitious young people are facing in realising their dreams and seeking impact.
  • Tuesday – Education: focus on the role education could & should play in enabling entrepreneurial attitude and skills.
  • Wednesday – Incubation & Acceleration: focus on the best way to enable entrepreneurs in developing great ventures.
  • Thursday – Investors & Corporates: focus on the role investors, industry and others play for ambitious entrepreneurs.
  • Friday – Government & Society: focus on the contribution of the entrepreneurial ecosystem to Society and the influence of Government support and regulation.

‘Let’s build a local sustainable incubator in 3 days!’

On top of this it is suggested to put a challenge to the participants to create a practical outcome for this first Bali summit. After quite some discussions we decided to challenge all of you to ‘Let’s build a local sustainable incubator in 3 days!’ thus enabling the growth of impact on entrepreneurship and impact ventures. This will be scheduled from  Tuesday till Thursday. The outcome will be presented on Friday. We realize this is a huge challenge, some might even argue this is impossible. But we think by bringing in this great mix of people together on the inspirational island of Bali, we can reach a professional outcome that will generate a lot of opportunities for all participants. We believe by developing this together we can really come up with ‘glocal’ solutions that will benefit many entrepreneurs around the world. If you have any idea’s to leverage the success of the Bali Summit, you are invited to share your ideas with us through email or a phone call.

Delegations from Holland open for participation

DIA Entrepreneurship Mission to Indonesia: Dutch Incubation Association is organising a mission for professionals working at incubators, accelerators and centres for entrepreneurship to participate in the Bali Summit and visit incubators & accelerators on Bali. The delegates are offered support to have meetings with selected peers to explore partnership and business opportunities. The mission accommodates three sponsored tickets for ambitious scale-up entrepreneurs, which will be allocated based on assessment of their ambition.

PUM is active in 32 developing countries supporting the growth of SME’s. It also has a program dedicated to help develop incubation programs. Several PUM experts are working together to gather a nice delegation of experts and clients from the Incubator Program to participate in the Bali Summit. If you are a PUM expert or client that would like to participate don’t hesitate to call or email us for information.

See you at the Bali Summit

Venue: five star Prama Sanur Beach Bali

We will take care of you with these All Inclusive packages, which all include:

  • On Sunday 20 October we will welcome you at Bali airport, after which you will be transferred to the hotel
  • You will stay 5 nights in one of the Superior Rooms
  • All breakfasts, lunches & dinners are included
  • After the closing session on Friday 25 October, we say goodbye and we will bring you back to the airport

Compared to professional training @ EUR 400 – 500 per day, our packages are very competitive – includes food & lodging!

Packages Bali Summit

  • GOLD: € 1.495 p.p. based on single usage of your Superior Room
  • PLATINUM: € 1.995 p.p. includes sponsoring for an ambitious entrepreneur from a developing country to participate.
  • SILVER: € 795 p.p. based on shared Superior Room.

Optional: Want to bring your partner? No problem, we’ll add just € 150 for the five nights.
Groups: inquire special rates for groups.

Info & Registration: HERE
Questions: send an email to Erno de Korte: erno@pllllus.org

7 Nederlandse Incubators en Accelerators in UBI-global benchmark studie

De afgelopen maanden zijn UBI-global en DIA samen opgetrokken om een hoge deelname aan de gratis benchmarkstudie van UBI te realiseren. Het is gelukt om 7 organisaties over te halen deel te nemen aan de 2-jaarlijkse studie.

Deze organisaties worden beloond met een gratis benchmarkrapport waardoor zij inzicht verwerven in hun prestaties in vergelijking met andere incubators en accelerators in de wereld. Tevens krijgen deze organisaties flinke korting op deelname aan de wereldconferentie in Doha op 4-7 November 2019 (DIA leden krijgen extra 10% korting).

Het zijn deze editie Nyenrode IncubatorStartLifeYES!DelftUtrechtIncTwice EindhovenACE Incubator en Refugees Forward Incubator die het Nederlandse startup ecosysteem vertegenwoordigen. Tijdens de conferentie in Doha worden de best presterende bekend gemaakt, hopelijk scoren de Nederlandse organisaties wederom hoog en wordt het een mooi feestje!

We gaan er in ieder geval een mooi feestje van maken, DIA is erbij!

  • Over twee jaar ook meedoen? Wordt – gratis of betaald – lid van UBI-Global zodat je die kans niet mist!
  • Mis het niet: World Incubation Summit 2019, 4-7 November, Doha, Qatar. Bespaar € 100,00 met uw DIA-lidmaatschap.
  • Spreker op deze wereldconferentie? Dien uw voorstel in voor 31 augustus!

CONTACT

Elektronicaweg 14a
2628 XG DELFT
The Netherlands
+31 88.28.48.605






serviced by Bokxing IT
secure & sustainable hosting by 1A First Alternative